Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu IV |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMD 302 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri bireysel ve kollektif dijital tasarım uygulaması yoluyla yönlendirmektir. Bu ders, görsel araştırma, analiz, metodoloji, estetik, malzemeler, bağlam, izleyici, prototip oluşturma, sergileme ve sunma becerilerini içeren iki orta ölçekli uygulama bazlı projelerden oluşur. Dersin genel anlamda tasarım metotları ve tasarım düşüncesi üzerine odaklanacak ve öğrencilerin bir dizi tasarım tatbikatı ile tasarım hassasiyetlerini ve pratik becerilerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Ders bireysel ve grup düşünce tekniklerini kapsar; kağıt üzerine eskiz oluşturma ve yazılım araçları kullanma; prototip yaklaşımları, araçları ve teknikleri; ve ortak platformlar için (örneğin web, masaüstü, tablet, mobil ve ötesi) etkileşim tasarımıyla ilgili çağdaş perspektifler sunar. Kurs, entelektüel içeriği aktarmak ve pekiştirmek için makaleler, dersler ve sınıf içi alıştırmaları birleştirecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tasarım Stüdyosu öğrencileri, kendi yaratıcılıkları ve hedef kitle/alıcı sınırları çerçevesinde, orjinal ve yaratıcı orta büyüklükte sonuçlar üretmeye teşvik etmek için tasarlanmış, pratik temelli bir stüdyo dersidir. Öğretim, seminerler, tutoriallar, münazaralar, atölyeler, online tartışmalar ve bağımsız çalışmaları içerir. Haftalık sunumlarla, öğrencilerin her derse tartışmak için iş getirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tartışma: dersin amaçları ve ilk proje, ön araştırma | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
2 | Ön hazırlık araştırması/saha araştırması incelemesi | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
3 | Üç tasarım varyasyonunun sunumu | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
4 | Tartışma: Problem analizi ve zihin haritası çıkarma | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
5 | Onay & Final tasarım gelişimi | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
6 | Tasarım gelişimi | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
7 | Mock up teslimler | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
8 | Tartışma: İkinci Proje / Tartışma: Ön araştırma | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
9 | Ön hazırlık araştırması/saha araştırması incelemesi | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
10 | Üç tasarım varyasyonunun sunumu | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
11 | Tartışma: Problem analizi ve zihin haritası çıkarma | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
12 | Onay & Final tasarım gelişimi | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
13 | Tasarım gelişimi | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
14 | Mock up teslimler | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri |
15 | Birinci ve ikinci projenin final teslimleri | Final Projesi Sunumu |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Öğretim görevlisi sunumlarını hazırlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 90 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest