DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu IV
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 302
Bahar
2
6
5
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri bireysel ve kollektif dijital tasarım uygulaması yoluyla yönlendirmektir. Bu ders, görsel araştırma, analiz, metodoloji, estetik, malzemeler, bağlam, izleyici, prototip oluşturma, sergileme ve sunma becerilerini içeren iki orta ölçekli uygulama bazlı projelerden oluşur. Dersin genel anlamda tasarım metotları ve tasarım düşüncesi üzerine odaklanacak ve öğrencilerin bir dizi tasarım tatbikatı ile tasarım hassasiyetlerini ve pratik becerilerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Ders bireysel ve grup düşünce tekniklerini kapsar; kağıt üzerine eskiz oluşturma ve yazılım araçları kullanma; prototip yaklaşımları, araçları ve teknikleri; ve ortak platformlar için (örneğin web, masaüstü, tablet, mobil ve ötesi) etkileşim tasarımıyla ilgili çağdaş perspektifler sunar. Kurs, entelektüel içeriği aktarmak ve pekiştirmek için makaleler, dersler ve sınıf içi alıştırmaları birleştirecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, orta büyüklükteki projeleri, başlangıç konseptinden son haline dek yaratıcılıklarını etkili bir şekilde yönetebilmeyi gösterebilecek hale geleceklerdir.
  • Öğrenciler, öncelikle dinamik/çekici yaratıcı işleri araştırabilecek, analiz edebilecek, ve eleştirebilecek, ve bu bilgileri pratik uygulamada gösterebileceklerdir.
  • Öğrenciler, yazılım/teknik becerilerini yeterli bir şekilde dinamik/çekici yaratıcı işler yaratmakta uygulayabileceklerdir.
  • Öğrenciler orta büyüklükteki projelerde öykü, hikaye anlatımı ve zaman konusunda farkındalık gösterebileceklerdir.
  • Öğrenciler, bir seri tasarımı prototip hale getirip ortaya çıkarmak için uygun medya çerçevesinde inceleyebilecek, seçebilecek ve çalışabileceklerdir.
  • Öğrenciler kendi belirledikleri bir yansıtma metodu kullanarak (blog, eskiz defteri vb.) kendi işlerinin gelişimini eleştirebilecek ve belgeleyebileceklerdir.
  • Öğrenciler, final tasarımlarını yüksek ustalık ile bitirebilecek ve sergileyebileceklerdir.
Ders Tanımı Tasarım Stüdyosu öğrencileri, kendi yaratıcılıkları ve hedef kitle/alıcı sınırları çerçevesinde, orjinal ve yaratıcı orta büyüklükte sonuçlar üretmeye teşvik etmek için tasarlanmış, pratik temelli bir stüdyo dersidir. Öğretim, seminerler, tutoriallar, münazaralar, atölyeler, online tartışmalar ve bağımsız çalışmaları içerir. Haftalık sunumlarla, öğrencilerin her derse tartışmak için iş getirmeleri beklenmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tartışma: dersin amaçları ve ilk proje, ön araştırma Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
2 Ön hazırlık araştırması/saha araştırması incelemesi Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
3 Üç tasarım varyasyonunun sunumu Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
4 Tartışma: Problem analizi ve zihin haritası çıkarma Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
5 Onay & Final tasarım gelişimi Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
6 Tasarım gelişimi Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
7 Mock up teslimler Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
8 Tartışma: İkinci Proje / Tartışma: Ön araştırma Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
9 Ön hazırlık araştırması/saha araştırması incelemesi Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
10 Üç tasarım varyasyonunun sunumu Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
11 Tartışma: Problem analizi ve zihin haritası çıkarma Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
12 Onay & Final tasarım gelişimi Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
13 Tasarım gelişimi Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
14 Mock up teslimler Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri
15 Birinci ve ikinci projenin final teslimleri Final Projesi Sunumu
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Öğretim görevlisi sunumlarını hazırlar.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
90
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
18
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest